Forfatter: Sharon Miller
Oprettelsesdato: 26 Februar 2021
Opdateringsdato: 1 Juli 2024
Anonim
Yoga hjalp mig med at erobre mit PTSD, efter jeg blev røvet på Gunpoint - Livsstil

Indhold

Inden jeg blev yogalærer månede jeg som rejseforfatter og blogger. Jeg udforskede verden og delte mine oplevelser med folk, der fulgte min rejse online. Jeg fejrede St. Patrick's Day i Irland, lavede yoga på en smuk strand på Bali og følte, at jeg fulgte min passion og levede drømmen. (Relateret: Yoga Retreats værd at rejse efter)

Den drøm gik i stykker den 31. oktober 2015, da jeg blev bestjålet med pistol på en kapret bus i et fremmed land.

Colombia er et smukt sted med lækker mad og livlige mennesker, men i årevis skubbede turister fra at besøge på grund af dets farlige omdømme præget af narkotikakarteller og voldelige forbrydelser. Så i efteråret besluttede min ven Anne og jeg at lave en tre-ugers rygsæktur, hvor vi delte alle fantastiske trin online for at bevise, hvor sikkert landet var blevet gennem årene.

På den tredje dag i vores tur var vi på en bus til Salento, mere almindeligt kendt som kaffeland. Det ene minut chattede jeg med Anne, mens jeg indhentede noget arbejde, og det næste minut havde vi begge kanoner i hovedet. Det hele skete så hurtigt. Når jeg ser tilbage, kan jeg ikke huske, om røverne var i bussen hele tiden, eller om de måske var steget på ved et stop undervejs. De sagde ikke meget, da de klappede os ned for værdigenstande. De tog vores pas, smykker, penge, elektronik og endda vores kufferter. Vi stod ikke tilbage med andet end tøjet på ryggen og vores liv. Og i den store sammenhæng var det nok.

De kørte gennem bussen, men så kom de tilbage til Anne og mig-de eneste udlændinge ombord-en anden gang. De rettede pistolerne mod mit ansigt endnu en gang, da nogen klappede mig ned igen. Jeg holdt mine hænder op og forsikrede dem: "Det er det. I har alt." Der var en lang anspændt pause, og jeg spekulerede på, om det ville være det sidste, jeg nogensinde sagde. Men så stoppede bussen, og de stod alle af.

De andre passagerer så ud til at have taget nogle få mindre ting. En colombiansk mand, der sad ved siden af ​​mig, havde stadig sin mobiltelefon. Det blev hurtigt klart, at vi må have været målrettet, muligvis fra det øjeblik vi købte vores busbilletter tidligere på dagen. Rystede og rædselsslagne kom vi endelig sikkert og uskadte ud af bussen. Det tog flere dage, men vi kom til sidst til den amerikanske ambassade i Bogotá. Vi var i stand til at få nye pas, så vi kunne komme hjem, men intet andet blev fundet, og vi fik aldrig flere detaljer om, hvem der røvede os. Jeg var ødelagt, og min kærlighed til rejser var plettet.

Da jeg var tilbage i Houston, hvor jeg boede på det tidspunkt, pakkede jeg et par ting og fløj hjem for at være sammen med min familie i Atlanta i ferien. Jeg vidste ikke dengang, at jeg ikke ville vende tilbage til Houston, og at mit besøg derhjemme ville være på lang sigt.

Selvom prøvelsen var forbi, forblev det indre traume.

Jeg havde aldrig rigtig været et ængsteligt menneske før, men nu var jeg opslugt af bekymringer, og mit liv så ud til at bevæge sig nedad i et hastigt tempo. Jeg mistede mit arbejde og boede hjemme hos min mor i en alder af 29.Jeg følte, at jeg gik baglæns, da det så ud til, at alle andre omkring mig gik fremad. Ting, jeg plejede at gøre med lethed, som at gå ud om natten eller køre offentlig transport, føltes for skræmmende.

At være nyarbejdsløs gav mig muligheden for at fokusere fuld tid på min helbredelse. Jeg oplevede mange posttraumatiske stresssymptomer, som mareridt og angst, og begyndte at se en terapeut for at hjælpe mig med at finde måder at klare det på. Jeg hældte mig også ind i min spiritualitet ved at gå i kirke regelmæssigt og læse i Bibelen. Jeg vendte mig mere til min yogapraksis, end jeg nogensinde havde haft før, hvilket hurtigt blev en integreret del af min helbredelse. Det hjalp mig med at fokusere på nuet i stedet for at dvæle ved, hvad der skete i fortiden eller være bekymret for, hvad der kunne ske i fremtiden. Jeg lærte, at når jeg fokuserer på mit åndedræt, er der simpelthen ikke plads til at tænke (eller bekymre sig) om noget andet. Når jeg følte, at jeg blev ængstelig eller bekymret over en situation, ville jeg straks fokusere på min vejrtrækning: gentage ordet "her" med hver indånding og ordet "nu" ved hver udånding.

Fordi jeg fordybede mig så dybt i min praksis i løbet af den tid, besluttede jeg, at det var den perfekte sæson til også at gå gennem yogalæreruddannelsen. Og i maj 2016 blev jeg certificeret yogalærer. Efter eksamen fra otte ugers kursus besluttede jeg, at jeg ville bruge yoga til at hjælpe andre farverige med at opleve den samme fred og helbredelse, som jeg gjorde. Jeg hører ofte farvede mennesker sige, at de ikke tror, ​​yoga er noget for dem. Og uden at se mange billeder af farverige mennesker i yogaindustrien, kan jeg helt sikkert forstå hvorfor.

Det er derfor, jeg besluttede at begynde at undervise i hip-hop yoga: at bringe mere mangfoldighed og en reel følelse af fællesskab til den gamle praksis. Jeg ville hjælpe mine elever til at forstå, at yoga er for alle, uanset hvordan du ser ud, og at lade dem få et sted, hvor de føler, at de faktisk hører til og kan opleve de vidunderlige mentale, fysiske og spirituelle fordele, som denne gamle praksis kan give . (Se også: Y7 Yoga Flow, du kan lave derhjemme)

Jeg underviser nu i 75-minutters klasser i atletisk kraft Vinyasa, en form for yogaflow, der understreger styrke og kraft, i et opvarmet rum, som en bevægende meditation. Det, der gør den virkelig unik, er musikken; i stedet for vindspil skruer jeg op for hiphop og sjælfuld musik.

Som en farvet kvinde ved jeg, at mit samfund elsker god musik og bevægelsesfrihed. Det er det, jeg integrerer i mine klasser, og det, der hjælper mine elever til at se, at yoga er noget for dem. Plus, at se en sort lærer hjælper dem til at føle sig endnu mere velkommen, accepteret og trygge. Mine klasser er ikke kun for farverige mennesker. Alle er velkomne, uanset race, form eller socioøkonomisk status.

Jeg forsøger at være en relatabel yogalærer. Jeg er åben og ærlig omkring mine tidligere og nuværende udfordringer. Jeg foretrækker, at mine elever ser mig som rå og sårbar frem for som perfekt. Og det virker. Jeg har fået eleverne til at fortælle mig, at de er begyndt på terapi, fordi jeg har hjulpet dem med at føle sig mindre alene i deres egne personlige kampe. Dette betyder så meget for mig, fordi der er et enormt mentalt sundhedsstigma i det sorte samfund, især for mænd. At vide, at jeg har hjulpet nogen med at føle sig tryg nok til at få den hjælp, de havde brug for, har været en utrolig følelse.

Jeg føler endelig, at jeg gør, hvad jeg skal, og lever et målrettet liv. Den bedste del? Jeg har endelig fundet en måde at kombinere mine to passioner for yoga og rejser. Jeg tog første gang til Bali på et yoga-retreat i sommeren 2015, og det var en smuk, livsændrende oplevelse. Så jeg besluttede at bringe min rejse i fuld cirkel og afholde et yoga -retreat i Bali i september. Ved at acceptere min fortid, mens jeg omfavner den, jeg er nu, forstår jeg virkelig, at der er et formål bag alt, hvad vi oplever i livet.

Anmeldelse for

Reklame

For Dig

Hvorfor du bør tilføje fermenterede fødevarer til din kost

Kimchee i tedet for varm auce om krydderi med dine æg, kefir i tedet for mælk i din moothie efter træning, urdej brød i tedet for rug til dine andwich-fermenterede fødevarer o...
Shay Mitchell afslørede de 3 skønhedselementer, hun ville bringe til en øde ø

hay Mitchell fortalte o engang, at hun føler ig me t elv ikker efter en inten træning, når hun er vedig og makeupfri. Men tag ikke fejl: The Pretty Little Liar alun har tadig et par mu...